به‌روز شده در: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۲۰۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
به نظر می‌رسد تعهدات سالانه دولت به‌منظور تأمین اعتبارات پروژه قطار شهری بیش از 500 میلیارد تومان است و کل پروژه به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد، دولتی فعلی نیز ظرف 5 سال گذشته تنها 100 میلیارد تومان به‌قطار شهری اهواز پرداخت کرده است.


پروژه قطار شهری اهواز در سال 84 هم‌زمان با استان‌های اصفهان، مشهد، شیراز و تبریز باهدف کاهش ترافیک‌ها کلان‌شهرهای مرکز استان‌ها کار خود را آغاز کرد و بر همین اساس مقرر شد تا پایان پروژه مترو دولت 50 درصد اعتبارت موردنیاز پروژه را تأمین و 50 درصد دیگر به عهده شهرداری است.

بر اساس همین گزارش، باگذشت 12 سال از کلنگ زنی پروژه قطار شهری اهواز، این پروژه به گفته حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز تنها 30 تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد این در حالی است که استان‌های نام‌برده از سال 89 به بعد شروع به افتتاح فازهای به بهره‌برداری رسیده خود کردند.

در خبرهای امروز به نقل از عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور آمده است که «زیرساخت‌های متروی اهواز در حال آماده شدن است و گفته می‌شود سال 97 افتتاح خواهد شد» از طرفی آقای وزیر ابراز امیدواری می‌کند که دولت به تعهد خود به شهرداری سرعت ببخشد، در اهواز اما مجریان پروژه قطار شهری امیدوار هستند شهرداری به تعهدات خود عمل کند و ازآنجایی‌که مشکلات در شهر، استان و کشور ما حتی در بخش خصوصی تابع یکسری بوروکراسی است که به دولت ختم می‌شود وزیر کشور چگونه بر اساس امید به عمل کردن دولت به تعهدات خود خبر از افتتاح پروژه‌ای می‌دهد که حتی در این دولت به آن بی‌مهری شده است.

به گفته حسین حیدری عضو شورای شهر اهواز ظرف 12 سال گذشته دولت تنها 500 میلیارد تومان به پروژه قطار شهری اهواز پرداخت کرد که 400 میلیارد تومان در دولت گذشته و 100 میلیارد تومان در دولت فعلی پرداخت شد.

نشست یک ماه گذشته نمایندگان اهواز با وزیر کشور نیز در رابطه با کاهش 170 میلیارد تومان از اعتبارات قطار شهری اهواز در بودجه سال 97 بود.

نمایندگان اهواز ظرف یک ماه گذشته به دلیل کاهش اعتبارت قطار شهری اهواز در بودجه سال 97 گله‌های خود نزد وزیر می‌برند و دنبال راه‌حلی برای آن هستند و جناب وزیر اتفاقاً خبر از افتتاح در سال 97 می‌دهد حال سؤال اینجاست نشست نمایندگان به ثمر نشست یا جناب وزیر درصدد شکستن طلسم 12 ساله شدن پروژه قطار شهری اهواز را در سال 97 است؟

به نظر می‌رسد تعهدات سالانه دولت به‌منظور تأمین اعتبارات پروژه قطار شهری بیش از 500 میلیارد تومان است و کل پروژه به 3 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا به بهره‌برداری برسد، دولتی فعلی نیز ظرف 5 سال گذشته تنها 100 میلیارد تومان به‌قطار شهری اهواز پرداخت کرده است.

با توجه به گفته جناب وزیر آیا می‌توان امیدوار شد که نوروز سال 98 را با مترو در شهر اهواز تردد کرد؟
مرجع / فـارس
نام :
ایمیل :
نظر :
عکس
چند رسانه ای
پربحث ترین عناوین