به‌روز شده در: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۶۳۶۴۲
|
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
ما عادت کرده ایم در سرعت و حرکت مداوم زندگی کنیم. به همین دلیل این روز‌ها همه قدر تمرینات و ورزش‌های موثری که به زمان و زحمت زیادی نیاز ندارند را می‌دانند. مثلا تمرینی پیدا کرده ایم که با صرف تنها ۲۰ دقیقه در روز خستگیتان را در و حالتان را بهتر می‌کند. در اینجا فواید این تمرین را مشاهده می‌کنید.
ما عادت کرده ایم در سرعت و حرکت مداوم زندگی کنیم. به همین دلیل این روز‌ها همه قدر تمرینات و ورزش‌های موثری که به زمان و زحمت زیادی نیاز ندارند را می‌دانند. مثلا تمرینی پیدا کرده ایم که با صرف تنها ۲۰ دقیقه در روز خستگیتان را در و حالتان را بهتر می‌کند. در اینجا فواید این تمرین را مشاهده می‌کنید.

پاهایتان را به درستی بالا ببرید
  • یک جای راحت نزدیک دیوار پیدا کنید و یک بالش یا غلتک نرم زیر کمرتان قرار دهید.
  • پاهایتان را بالا ببرید و در امتداد دیوار بکشید. دست هایتان را راحت در کنار بدنتان قرار دهید.
  • ۱۵-۲۰ دقیقه در این حالت بمانید.

دفت کنید که لباس‌هایتان گردش خونتان را مسدود یا مختل نکند؛ لباس راحت و گشادی بدون کمربند بپوشید. بدیهی است که ۲۰ دقیقه دراز کشیدن بدون حرکت روی زمین یک ورزش معمولی نیست. اما برای گردش خون بسیار مفید است. تنها محدودیت برای انجام این تمرین آسیب تازه یا مزمن پا‌ها و ستون فقرات است. دقت کنید زیادی دور یا نزدیک به دیوار دراز نکشید یا غلتک بیش از حد نرمی زیر گردنتان نگذارید.

احساس سنگینی در پا‌ها ناپدید می‌شود

احساس ورم و سنگینی در پا‌ها با گردش خون ضعیف ارتباط دارد. دلایل دیگر آن می‌تواند شامل نارسایی قلب و کلیه، اضافه وزن یا رژیم غذایی ناسالم باشد. قطعا اول باید دلیل را مشخص و درمان کنید، اما این تمرین را حتما به درمان اصلی اضافه کنید، زیرا بالا بردن پا‌ها گردش خون را تقویت می‌کند.
 
دیگر هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند احساس خستگی نمی‌کنید

شکی نیست که کفش پاشنه بلند زنان را زیباتر می‌کند. اما زیاد پوشیدن این کفش‌ها سلامتی را به خطر می‌اندازد. به دلیل توزیع وزن نامناسب، زنان اغلب هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند احساس خستگی می‌کنند. بعد از یک روز طولانی استفاده از این کفش‌ها، به محض رسیدن به خانه کفش‌ها را در آورید و پاهایتان را بالا ببرید. پا‌های ما در پایان روز واقعا خسته می‌شوند و باید با تغییر وضعیت بدن به آن‌ها استراحت بدهید و رگ‌ها را تقویت کنید. علاوه بر این تمرین به آرامی پا‌ها را ماساژ دهید و یک دوش آبگرم بگیرید.
 
گوارش بهتر می‌شود
 
این تمرین عملکرد معده را بهبود می‌بخشد. وقتی پا‌ها را بالا می‌برید خون بهتر به اندام‌های داخلی می‌رسد. عضلات صاف که مسئول حرکات دودی معده هستند تقویت می‌شوند. همچنین گردش خون افزایش یافته، عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می‌بخشد. اگر این تمرین را به صورت منظم انجام دهید، بیشتر مواد مغذی که مصرف می‌کنید سریعا جذب می‌شود.
 
دیگر هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند احساس خستگی نمی‌کنید

در این وضعیت راحت‌تر خواهید بود و هوای بیشتر وارد بدنتان می‌کنید. بافت‌های بدن اکسیژن بیشتری دریافت می‌کنند، گردش خون بهبود می‌یابد و مواد مغذی به اندام‌های داخلی می‌رسد. این برای سیستم عصبی مفید است و تنش عضلانی را در گیجگاه، گردن و معده کاهش می‌دهد.
 
 
کیفیت خواب بهتر می‌شود

یکی از دلایل بی خوابی احساس ناخوشایند (مور مور شدن، سوزش یا تورم) در پاهاست. بالا بردن پاها به طور منظم کمک می‌کند از شر این علائم خلاص شوید. علاوه بر این مغز اکسیژن بیشتری دریافت می‌کند، گردش خون بهتر و خواب عمیق‌تر و بهتر می‌شود. به طور کلی ذهن و بدن آرام می‌شود.
نام :
ایمیل :
نظر :
عکس
چند رسانه ای
پربحث ترین عناوین